Interiør og design - uten blondekanter!

fredag 13. juli 2012

Dessert

Jeg har oppdaget en ny herlighet; dessert basert på kokosmelk!
Enkelt å lage, og veldig godt!

Viktig: må påbegynnes minst 24 timer før servering.


Alt du trenger er en boks kokosmelk, noen spiseskjeer kakaopulver, melis og vaniljesukker.

  •  Åpne boksen med kokosmelk - ikke rist den på forhånd!  
  •  Det vil som regel være et "lokk" med stivnet melk øverst i boksen. Før en kniv ned til bunnen, og la  det bli igjen et lite hull ned til vesken. Vi vil at det skal komme luft ned slik at hele innholdet stivner.  
  • Sett boksen i kjøleskapet i 1 - 2 døgn. 
  •  Når innholdet er stivnet, "graver" du det ut med en skje og over i en bolle. 
  • Tilsett 2 - 3 ss kakaopulver, 1 ts vaniljesukker og 1-2 ss melis, og rør godt sammen 
  • Sett tilbake i kjøleskapet og la det stå der et par timer. 

Server som tilbehør til frukt og bær, eller som topping på muffins / cupcakes som  - DETTE - .
Voilà; en litt annerledes dessert!

2 kommentarer:

  1. Dette vil jeg gjerne ha servert:)

    SvarSlett
  2. Wow! Nå vet jeg hva jeg skal bruke boksen med kokosmelk til (som har stått i skuffen og ventet forgjeves på at jeg skal lage indisk....) Den blir til dessert i steden ser jeg nå : ) Nam!

    SvarSlett